Flipping the Classroom bij Stichting Leerkracht
2 min gelezenBetrokken leerlingen en studenten, die behalen over het algemeen betere resultaten. In theorie verrijkt het model ‘Fliping the Classroom’ de leerlingen en studenten dus. Waar het reguliere model, daarin toch van mindere kwaliteit blijkt te zijn. Dit geeft reden voor meer informatie over dit model.
In dit artikel gaan wij je dan ook alles vertellen over dit model, zodat je als onderwijsinstelling de goede keuze kunt maken voor al je studenten.
Wat is Flipped the Classroom?
In een flipped classroom kun je de traditionele manier van lesgeven omkeren. Studenten beheersen de basis zelfstandig voor de les. Lessen maken dan plaats voor verdiepende leeractiviteiten, (interactieve) acties en discussies. Hoe je de cursus precies invult, kan verschillen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om tijd vrij te maken voor vragen en discussies, studenten de vertaling in de praktijk te laten brengen, studenten lastige oefeningen te laten oplossen, studenten een project te laten voorbereiden, etc.
Met de flipped classroom kun je leerinhoud van tevoren aanleveren met online of offline leermateriaal. Maak de leerlingen duidelijk dat je wilt dat ze klaar zijn voor de les. Dit is nodig om de lestijd optimaal te benutten.
Wat doet Stichting Leerkracht
We vertellen je dan ook graag hoe Stichting Leerkracht scholen en stichtingen kan helpen. Je kunt hieronder meer lezen over en hoe het je als team van docenten en schoolleiders op school aan de slag kunt en hoe je een cultuur creëert van “elke dag beter worden” in je organisatie/stichting.
Studie na studie laat dan ook zien wat de kwaliteit van het onderwijs beïnvloedt: Schoolleiders en docenten werken samen om het onderwijs te verbeteren. Zo worden er meer doelstellingen behaald met de leerlingen. Er is sprake van een collectieve drang om toch dagelijks te blijven verbeteren, zodat je samen kunt werken aan een beter onderwijs. Stichting Leerkracht creëert zo’n verbetercultuur in de school.