Geen Stress

Opleiding en Cursus

Handige Pinterest marketing-tips

2 min read

Pinterest heeft wereldwijd 459 miljoen maandelijkse actieve gebruikers, voor wie het platform een ​​inspiratiebron is. Dit biedt tal van mogelijkheden voor verschillende bedrijven, als ze daar ook te vinden zijn.

Tips om de community te versterken en jouw bereik te vergroten

Start nauwe partnerschappen met de sociale mediaplatforms en krijg ondersteuning in de vorm van technische tools en externe partners. Experts onderstrepen de relevantie van jouw inhoud en versterken de geloofwaardigheid ervan. Dit schept vertrouwen bij de gebruiker en een sterke band met het bedrijf. In tegenstelling tot andere social media platforms wordt Pinterest marketing niet gebruikt als kanaal voor zelfexpressie. De focus ligt hierbij niet op het profiel, maar op welke content er op de prikborden te vinden is. Uiteindelijk is het doel altijd om mensen te inspireren met de content, zodat ze de pins (posts) bewaren en dan langskomen bij jouw website.

Regelmaat en trefwoorden zorgen voor zichtbaarheid

Indien mogelijk moet je meerdere keren per dag en regelmatig pinnen en een breed scala aan prikborden hebben, zodat gebruikers de inhoud gemakkelijker kunnen vinden. Omdat Pinterest marketing op dezelfde manier werkt als een zoekmachine. Daarom spelen trefwoorden ook een cruciale rol. Jouw zoekwoorden komen niet overeen met de pin, niemand zal ze vinden. Het is dus belangrijk om een ​​hoog rendement te hebben om tot goede resultaten te komen. Je moet vooral veel testen om te weten welke content je doelgroep wil zien. Test verschillende afbeeldingen, video’s, trefwoorden en prikborden.

Langdurige inhoud

Qua onderwerp ontwikkeling werkt het platform op dezelfde manier als andere seizoen hoogtepunten zoals Pasen, zomer en Kerstmis kunnen hier ook worden gebruikt. Zorg ervoor dat je de geselecteerde prikborden afstemt op het seizoen en start vóór het betreffende seizoen. Je kunt dus alvast pinnen voor Kerst in januari om op tijd volgers te inspireren. In vergelijking met andere sociale mediaplatforms werken langlopende favorieten uitstekend op Pinterest marketing en kunnen ze zelfs na maanden of jaren in de zoekopdracht verschijnen. Deze levensduur van het bericht is een duidelijk voordeel op Pinterest. Naast de geplande bijdragen dient je altijd de belangrijkste trends in jouw branche in de gaten te houden, zodat je tijdig kunt reageren en ideeën kunt aandragen.